יום ראשון, 3 בנובמבר 2013

3.11

כולם יודעים שאנחנו והאמריקאים כבר לא חברים של איראן מאז ההפיכה האסלאמית בשנת 1979. אנחנו שומעים השכם והערב שמשטר האייתולות הוא בסך הכל אוסף של חבורת משוגעים שאי אפשר לסמוך על שום מילה שלהם. 

האמנם?

היום לפני 27 שנים פרסם העיתון הלבנוני א-שראע (`A-Shira) ידיעה לפיה ארצות הברית מוכרת נשק לאיראן. ארצות הברית, (המעצמה הגדולה ביותר, או שמא השטן הגדול) מוכרת נשק למשטר האייתולות באיראן (חבורה של טרוריסטים, אימפריה אסלאמית, משטר של כובענים מטורפים וכו').

ונראה אם תצליחו לנחש מי תיווך בעסקה. לבנון? לא... עיראק? לא... ברזיל? לא, גם לא. אם ניחשתם ישראל, גשו לאדם הקרוב אליכם ובקשו ממנו שיטפח לכם על השכם. ככל הנראה שלא מדובר רק בתיווך, אלא בייזום כל העסקה הזו. ישראל פנתה לארצות הברית כדי לתווך בעסקה לפיה ישראל תמכור לאיראנים נשק בתמורה לנשק חלופי מארצות הברית. ומה ארצות הברית תרוויח מזה? שחרור בני ערובה שהיו שבויים בלבנון. אחד מסוחרי הנשק שתיווכו בתחילת העסקה הזו היה אל"מ (מיל.) יעקב נמרודי, מי שהיה הנספח הצבאי לאיראן בזמנו. 

ספר שכתב יעקב נמרודי על התקופה בה טהרן וירושלים היו חברות הכי טובות. לא קראתי, אבל אני מתאר לעצמי שהוא לא כתב על "איראנגייט". מקור: אתר סימניה. 
ארצות הברית הסתבכה לגמרי עם העסקה. בעצם העסקה היא הפרה אמברגו נשק על איראן. את הכסף שקיבלו מהאיראנים שמרו האמריקנים בשחור והעבירו אותו לקולונל אדוארד נורת' שמימן בעזרתם קבוצה של מורדים בניקרגואה ונקראו "קונטראס". הקונגרס העביר עוד לפני כן חוק לפיו אסור לעזור למורדים. כך יצא שארצות הברית הפרה מתחת לשולחן אמברגו נשק לאיראן ואיסור סיוע למורדים בניקרגואה. 

בהתאם, כאשר התגלתה סופית הפרשה, נאלץ נשיא ארצות הברית דאז, רונלד רייגן, להקים ועדת חקירה. בוועדה הוא וסגנו ג'ורג' בוש טענו שהם לא ידעו על כך, למרות שהיו עדויות על כך שכנראה הם כן ידעו. למרות זאת שניהם ננזפו. בכירים רבים בבית הלבן ובסוכנות הביון CIA הואשמו בבית משפט בעברות כגון קבלת כספים במרמה, הסתרת ראיות וכו'. באופן "פלא" כולם קיבלו חנינה מהירה מרייגן וממחליפו, ג'ורג' בוש. 

אוליבר נורת' בעת מעצרו. מקור: ויקיפדיה.

בעסקת הנשק הזו, שנקראה "איראן-קונטראס" או פשוט "איראנגייט" רכשו האיראנים 2512 טילי נ"ט TOW (עורב) ויותר מ-250 טילי נ"מ HAWK (הוק). כנראה שכאשר ממש רוצים, אפשר לדבר עם הכובענים המטורפים מהמזרח...

ומזל טוב מגיע היום לאפרת גוש שחוגגת יום הולדת! אני מודה שלפעמים כשאני שומע את השירים שלה אני חושב שאנחנו המשוגעים והאיראנים בסדר גמור. 


במיוחד כאשר מאזינים לצמד האיראנים-אמריקנים הנחמדים האלה, עלי שיראזיניה ושאראם טייבי, המהווים את ההרכב דיפ-דיש.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה