יום שבת, 16 בנובמבר 2013

17.11

הי חברים! שבוע טוב! איך עבר הסופ"ש? טוב? יופי. 

מסתבר שהיום הוא יום הסטודנטים הבין-לאומי, שנחגג ברחבי העולם בצורה חסרת מאפיינים לאומיים וכדומה. היום הזה מתרכז בסולידריות הסטודנטיאלית ברחבי העולם. 

אבל האמת היא שעם כל הרצון הטוב, לסטודנטים של האוניברסיטה הטכנית הלאומית של אתונה (הפוליטכני של אתונה) היום הזה לא כלכך עזר. הסטודנטים שם הפגינו נגד השלטון הצבאי במדינה, שפגע בזכויות האדם שלהם, למרות (או אולי בזכות כך) שבאותו זמן כבר הייתה ממשלת מעבר שאיפשרה קצת יותר זכויות - פחות צנזורה, התירה אופוזיציה וכיוצא בזה. הסטודנטים התבצרו בתחנת רדיו ושידרו משם את מסריהם. ואחרי כ-3 ימים של התבצרות, שביתה והפגנות, היום לפני 40 שנים, פרץ טנק את שערי הקמפוס.

אף סטודנט לא נהרג, אך 24 בני אדם נהרגו מחוץ לקמפוס בהפגנות שונות שהיו ברחבי האזור. אחד ממנהיגי מאבק הסטודנטים הזה אף נאלץ להגיע לממשלת המעבר ו"לבקש" קבל עם ועדה את החזרת החונטה הצבאית. 

ולפינת המזל טוב (והפעם גם המזל הרע):
מרטין סקורסזה חוגג היום 71 שנים. סקורסזה ביים הרבה סרטי פשע ועולם תחתון(רחובות זועמים, נהג מונית, כנופיות ניו יורק, החבר'ה הטובים ועוד ועוד), מה שמביא אותנו לפינת המזל הרע: היום לפני 5 שנים הלך לעולמו יעקב אלפרון בפיצוץ מטען חבלה שהוצמד למכוניתו. איכשהו הפושעים בארץ, גם אם הם הכי גדולים ומעניינים, הם אף פעם לא "סקסיים" כמו הארווי קייטל ורוברט דה-נירו. 


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה