‏הצגת רשומות עם תוויות בני סלע. הצג את כל הרשומות
‏הצגת רשומות עם תוויות בני סלע. הצג את כל הרשומות

יום שני, 30 בדצמבר 2013

29.12-4.13

הי חברים!

מוכנים לפוסט השבועי? יאללה!

נתחיל קצת בעשיית צדק: היום לפני 3 שנים (2010) הורשע הנשיא לשעבר משה קצב בשתי עבירות אינוס ועוד. אסור להשוות, אבל 4 שנים לפני כן (2006) הוצא להורג סדאם חוסיין, שליט עיראק לשעבר. מחר, 6 שנים לפני סדאם (2000), נגזרו 35 שנות מאסר בפועל על בני סלע.

וכמובן, גולת הכותרת של השבוע שבאה ביום רביעי - שנה אזרחית חדשה! 2045 שנים לפני חריצת דינו של סלע (45 לפנה"ס) הונהג לראשונה הלוח היוליאני. אל תשאלו אותי בדיוק מה ההבדל בין הלוח היוליאני לגריגוריאני, כי אין לי מושג. אני מניח שכמו שאת הלוח היוליאני הנהיג יוליוס, כך את הלוח הגריגוריאני יישם גריגורי כלשהו. רק 1667 שנים אחר כך (1622) הונהג ה-1 בינואר כראש השנה.

לכל אלה שמחפשים סיבות למה לא לחגוג את ראש השנה האזרחית החדשה, קבלו:
1481 - תחילת האינקוויזיציה הספרדית.
1934 - בגרמניה מתקבל החוק ל"מניעת צאצאים החולים במחלות תורשתיות", על פיו עוקרו וסורסו כ-400,000 בני אדם. 5 שנים אחר כך התקבל שם החוק האוסר על יהודים לעבוד עם גרמנים.
1969 - שני בני אדם נהרגו ועשרות נפצעו במטח הקטיושות הראשון אל קריית-שמונה.

לא רציתי להכניס את זה לרשימת האסונות, אבל אני מניח שיש כאלה שיראו בזה משהו לא חיובי בהחלט. בשנת 1933 הוקם קואופרטיב אגד. עם כתיבת הפוסט הזה, עלתה בי המחשבה שהאוטובוסים של אגד ראו הרבה מאוד דברים בחייהם. יום אחד אולי אכתוב פוסט שכולו מוקדש לאוטובוסים ולתחבורה ציבורית. 
אוטובוס של אגד. מי מכם יוכל להגיד באיזה אוטובוס מדובר?. מקור: "הארץ".
ונעבור ליום שישי. 86 שנים לפני הקמת אגד (1847) מכר סמואל קולט את האקדח התופי שהמציא וייצר לצבא ארצות הברית. הוא אמנם לא הראשון שפיתח אקדח שכזה, אך הוא הראשון שרשם על זה פטנט והוא גם הכי מפורסם (מישהו פה לא מכיר את חברת 'קולט'?) וכן, זה די שינה את העולם...

ומה אני אמור לעשות עם שבת? הרי בשבת קרו כלכך הרבה דברים שמעניינים אותי! משפט דרייפוס, פיצוץ מלון סמירמיס בירושלים על ידי "ההגנה", השב"כ מחסל את "המהנדס" יחיא עייאש (כן, ההוא עם הטלפון)...

אני חושב שפשוט אאחל לכם שבת שלום ולא אכנס לאף אחד מהדברים האלה. 

אז בכל אופן, אם אתם חוגגים בלילה שבין שלישי ורביעי, אז שתהיה לכם שנה טובה, נובי גוד שמח והאפי ניו-ייר. אם אתם לא חוגגים, אז אני מאחל לכם פשוט שנת מס טובה. אם איך שאני מכיר את עצמי, עדיף לי לחפש איזו מזוזה טובה לנשק בחצות... :(

יום ראשון, 24 בנובמבר 2013

24.11

היי חברים! שבוע טוב לכולם!

היום לפני 154 שנים, בשנת 1859, יצא לאור ספרו המהפכני של צ'רלס דארווין "מוצא המינים", או בשמו המלא והמייגע "מוצא המינים בדרך הבירור הטבעי או השארת גזעים מחוננים במאבק החיים". בספרו טען דארווין כי התפתחות המינים השונים של החיות נעשית בצורה טבעית ובשינויים קטנים בלי שום התערבות אלוהית. למרות הפרסום הרב לו זכה הספר, הרי שבתחילה הוא היה רק תיאוריה אחת מבין תיאוריות רבות העוסקות בהתפתחות מיני החיות השונים על פני כדור הארץ, ורק בתחילת המאה העשרים הוא הפך להיות הבסיס של התאוריה המקובלת במדע - האבולוציה. 
דף השער של ההוצאה הראשונה. מקור: ויקיפדיה. 
תורת האבולוציה, והספר "מוצא המינים" שעומד בבסיסה, מהווים בשבילי דוגמא מצויינת למה שאני קורא לו "מדת", שילוב של מדע ודת. אני מודה שאני לא מבין דבר וחצי דבר באבולוציה. אני רק יודע שפעם היינו קופים ופתאום הפכנו להיות מנהלי השקעות בחברה קפיטליסטית שנהנים מארוחת בוקר קונטיננטלית ואוהבים את השיטה הדמוקרטית אבל מפחדים מההתחממות הגלובלית. למרות שאני לא מבין דבר וחצי דבר בתורת האבולוציה, אני יודע שהיא מוכיחה איכשהו את זה שבריאת העולם על פי המתואר בתורה (בריאתנות) אינה נכונה, בגלל שהיא סותרת את המדע, אותו אני לא מבין וכלל לא יודע. אין לי אלא להגדיר עצמי בתור אדם המאמין בדת המדע.

אחרי כל המניפסט הקטן שלי, הנה הוכחה קטנה דווקא לנכונותה של תורת האבולוציה. 115 שנים אחרי פרסום "מוצא המינים", בשנת 1974, התגלתה "לוסי".

שחזור של לוסי חביבה וחייכנית.
מקור: ויקיפדיה.
לוסי היא שלד מאובן של הומיניד מסוג אוסטרלופיתקוס אפרנסיס (נראה אתכם אומרים את זה הרבה פעמים ומהר) בן 3.2 מיליון שנים. על פי מבנה האגן טוענים המדענים שמדובר בנקבה. גובהה של לוסי היה 1.1 מ' והיא שקלה כ-29 ק"ג (בנות, זה לא משקל אידיאלי. אל תנסו את זה בבית). 

ולמה קוראים לה לוסי? הפליאואנתרופולוג שמצא אותה, שמע את השיר "לוסי בשמי היהלומים" של להקת חיפושיות הקצב, בזמן שחגג את הגילוי.

ונעבור לאירוע שאני מניח שכולכם זוכרים - היום לפני 7 שנים, בשנת 2006, נמלט האנס הסדרתי בני סלע מהמשטרה. לאחר שבועיים של מרדף נתפס סלע במחסום משטרתי ליד רגבה. אני זוכר שהמשטרה פרסמה שלטים ברחובות עליהם נכתב "בואו נתפוס אותו יחד", וכל מה שאני חשבתי זה 'למה שאני אעזור לכם לתפוס את מה שאתם איבדתם? כשאני איבדתי קלמר או סוודר בבית הספר, באו משטרה לעזור לי? אתם איבדתם, אתם תמצאו'.

והיום בפינת המזל טוב חגיגה יהודית-ישראלית אמיתית!

ברוך שפינוזה, הפילוסוף היהודי הכופר, חוגג היום 381 שנים, ששי קשת וששון גבאי, שחקני התאטרון, הטלוויזיה והקולנוע, חוגגים יחד 66 שנים, ושוש עטרי גם כן חוגגת יום הולדת! מזל טוב!