יום שני, 18 בנובמבר 2013

18.11

הי חברים!

אני רוצה להתחיל בקרב שהסתיים היום לפני 97 שנים - הקרב על הסום. כוחות ההסכמה ניסו לפרוץ את הקוים של הגרמנים במחוז סום שבצרפת. אחרי כארבעה חודשים הצליחו מדינות ההסכמה להתקדם כ-10 קילומטרים, במחיר של כ-145,000 הרוגים להם ו-165,000 הרוגים לגרמנים. קצת יותר מ-31 הרוגים על כל מטר.

12 שנים אחר כך הוצג סרטון האנימציה הראשון של וולט דיסני בו התמונה והקול היו מתואמים. ומי הופיע בסרט? מיקי מאוס! אז כנראה שמזל טוב למיקי מאוס!

מיקי מאוס. לא נעים להגיד אבל הוא מסתובב בלי חולצה. מקור: ויקיפדיה. 
אחרי ההפסקה הנחמדה עם מיקי מאוס, אפשר רגע לחזור למלחמות? תודה.

16 שנים אחרי שמיקי מאוס הופיע לראשונה על המסך הגדול, הכריע בית המשפט העליון בארצות הברית בפרשה די מעניינת בעיני. בית המשפט קבע, ברוב של 6 שופטים כנגד 3, כי מעשה הכליאה במחנות כליאה\ריכוז של כלל האוכלוסיה היפנית בארצות הברית הוא מעשה חוקי. פסק הדין קבע כי הצורך להגן על המדינה מפני מרגלים גובר על הזכות האישית של אזרח ממוצא יפני כי יישמרו זכויות האזרח שלו. 

ארצות הברית כלאה כ-115,000 אזרחים ממוצא יפני בזמן מלחמת העולם השנייה וישנן עדויות על מקרים שונים של ירי באזרחים שחצו את גדרות מחנות הכליאה\ריכוז. עם זה, עם הזמן הורשו היפנים לצאת לעבודה במקומות שונים ולחלקם אף התאפשר לחזור למקומות מהם הורחקו כל עוד הייתה משפחה לבנה שפיקחה עליהם. 

ונמשיך בהרוגים. 34 שנים אחרי האשרור של בית המשפט האמריקני לכליאת כלכך הרבה בני אדם, בצעד די דבילי בעיני התאבדו להם בצורה מהפכנית 909 חברי קהילת 'מקדש העם' בג'ונסטאון (שנקראה מן הסתם על שם ג'ים ג'ונס, מנהיג הכת). מי שלא הסכים להתאבד מרצונו החופשי, אולץ "להתאבד" על ידי זריקת רעל או על ידי ירייה בגב על ידי שומרי ראשו של ג'ונס (במידה ומישהו, מסיבה כלשהי, כלכך לא רצה להתאבד וניסה לברוח ליערות).

אחרי כל ההרוגים והמלחמות, קחו לעצמכם 10 דקות הפסקה מהיום הזה ותהנו מקצת צחוק על דתות, כתות, בירוקרטיה ואפילו התאבדות המונית.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה