יום רביעי, 20 בנובמבר 2013

20.11

היוש! אחרי שיחה קצרה עם אבא שלי, אני רוצה לעשות ניסוי ולשנות טיפונת את הפורמט של הבלוג. כי צריך לעשות מה שאבא אומר, לא?

היום לפני 68 שנים, בשנת 1945, נפתחו משפטי נירנברג בהם נשפטו בכירי המשטר הנאצי על תפקידם במלחמת העולם השנייה ובשואה. המשפט הראשון היה של 22 אישים בהם הרמן גרינג, מי שהיה ראש הלופטוואפה ויועצו של היטלר, מרטין בורמן, שהיה מזכיר המפלגה הנאצית ויואכים ריבנטרופ - שר החוץ הגרמני. על השלושה נגזר עונש מוות. 

בדיוק 17 שנים אחר כך, בשנת 1962, הגיע לסיומו משבר הטילים בקובה (עליו כבר כתבתי פה ולא ארחיב). הסיבה היחידה שאני מביא את זה היא בשביל להשחיל פה גם את פינת המזל טוב - ג'ון פ. קנדי חגג ביום זה את יום הולדתו ה-37. היום, אגב, הוא היה אמור לחגוג את יום הולדתו ה-88. נו שויין

ג'ון פ. קנדי. מקור: ויקיפדיה.
15 שנים אחר כך, בשנת 1977, התרחש משהו שאותי אישית מאוד מעניין ואפילו די מרגש - נשיא מצרים דאז, אנואר סאדאת, אותו אחד שהביא עלינו את מלחמת יום-כיפור העקובה מדם, עלה על דוכן הנואמים במליאת הכנסת ונאם את נאומו המפורסם במטרה להגיע להסכם שלום בין המדינות. 

"גבירותי ורבותי, בחייהם של אומות ועמים יש רגעים שבהם מוטלת על כל אלה אשר
ניחנו בתבונה ובראייה נכונה ונוקבת של הדברים לראות את אשר מעבר לעבר, עם כל
הסיבוכים והמשקעים, וזאת למען זינוק נועז לקראת אופקים חדשים. אלה הנושאים
כמונו אותה אחריות המוטלת על כתפינו הם הם הראשונים שצריכים לאזור עוז כדי
להחליט את ההחלטות הגורליות התואמות את הסיטואציה. על כולנו להתרומם מעל
לכל התופעות של פאנאטיות, מעל לאשליה עצמית ומעל לתאוריות ישנות-נושנות של
עליונות, והדבר החשוב ביותר הוא שאל נשכח לעולם כי רק האלוהים מחוסן מפני כל
שגיאה ורבב." מתוך הנאום. לקריאת הנאום המלא באתר הכנסת.

7 שנים אחרי נאום סאדאת בכנסת, בשנת 1984, התרחש ציון דרך קפיטליסטי אמיתי - רשת המזון המהיר (והמזין!) מקדונלדס מכרה את ההמבורגר ה-50,000,000,000 שלה. 

היום אנחנו מציינים את יום הזיכרון לטרנסג'נדרים שמתו בעקבות טרנסופוביה ושנאת טרנסג'נדרים. אני לא יודע אם בציון היום הזה נחשבים גם אותם טרנסג'נדרים ששמו קץ לחייהם בעקבות קשיים כאלה ואחרים, אבל כדאי להרכין ראש גם בשבילם. 

אני מקווה שנזכה לחיות בחברה מקבלת ומחבקת ולא שונאת ומרחיקה. 

ובחייכם, תעשו לי טובה ותגידו לי אם אתם מעדיפים את השיטה הנוכחית (בה אני מציין גם את השנה במפורש), או שנהניתם יותר לחשב בראש מתי קרה מה... תודה. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה