יום שלישי, 5 בנובמבר 2013

5.11

אתמול היה לנו פה את רצח רבין על קצה המזלג, אז גם היום אני רוצה להתחיל בניסיון של רצח פוליטי. היום לפני 408 שנים הוכשלה מזימה קתולית לרצוח את המלך ג'יימס הראשון באנגליה. הקושרים שכרו מרתף מתחת לבית הלורדים הישן ומילאו אותו ב-36 חביות, 2.5 טון, של אבק שריפה. היום נתפס אחד הקושרים בביתו כשבידיו אמצעים להצתת החביות, ולאחר מכן נמצאו החביות ושאר הקושרים. 

איור של קושרי הקשר נגד המלך. מקור: ויקיפדיה.
385 שנים אחר כך (או היום לפני 23 שנים), נרצח בניו יורק חבר הכנסת לשעבר הרב מאיר כהנא על ידי ארגון הקשור לאל-קאעידה. בעת שהיה חבר כנסת הציע כהנא חוק לפיו רק בן העם היהודי יוכל להיות אזרח מדינת ישראל ולא-יהודים יוכלו לקבל את מרות היהודים ולאחר תשלום מס ו-ויתור על זכות לכהן בתפקידי שררה - הם יוכלו לקבל מעמד של "גר תושב". חוק אחר שהציע היה עונש מאסר על יהודי וערביה או יהודיה וערבי שיבואו בקשר מיני או בקשר נישואים. 

כהנא. מקור: ויקיפדיה.
שנתיים אחר כך, במהלך תרגיל "יבש" בו לא היה אמור להיות שימוש באש חיה, בשטחי האימון של צאלים, נהרגו חמישה חיילים וחמישה אחרים נפצעו לאחר שבטעות נורו לעברם שני טילי "תמוז". התרגיל היה אימון של סיירת מטכ"ל לקראת מבצע לחיסול נשיא עיראק דאז, סדאם חוסיין, והחיילים שנהרגו דימו את פמלייתו של הנשיא העיראקי. 

סדאם חוסיין מציג את המראה הפרוע. מקור: ויקיפדיה. 
באופן קצת אירוני, בדיוק 14 שנים אחרי אסון צאלים ב', נגזר דינו של סדאם חוסיין בבית משפט בעיראק - הוצאה למוות בתלייה. 

כנראה שמה שלא יעשה הקבע, יעשה הטבע.

מזל טוב מגיע לשר האוצר שלנו, יאיר לפיד, שחוגג היום חמישים שנים. הנה משהו אחד טוב שעשה לפיד במהלך חייו - 


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה