יום שלישי, 12 בנובמבר 2013

12.11

שלום לכולם!

אני מניח שכולם שמעו על כך שכמה חברות שילמו את הרווחים הכלואים ועכשיו כולנו יכולים לצאת לחגוג. אז בואו נדבר על עוד שיטה להשיג "רווחים כלואים" - היום לפני 75 הטילו הרשויות בגרמניה קנס בסך 1,000,000,000 מארק על יהדות גרמניה כפיצוי על נזקי ליל הבדולח. 

נתקדם 31 שנים ונעבור לארצות הברית, אז חשף העיתונאי סימור הרש את התחקיר שעשה על הטבח של הכוחות האמריקנים במיי לאי שבויאטנם, תחקיר עליו קיבל פרס פוליצר. בטבח, שהתרחש כשנה וחצי לפני כן, נרצחו כ-500 בני אדם כשהמבוגר ביניהם בן יותר מ-85 והצעיר בן פחות משנה. החיילים האמריקנים, בליווי מסוקים, הגיעו למקום כדי למצוא אנשי וויאטקונג שעל פי המודיעין שהו שם, אך מרגע שלא מצאו ולו אחד, החליטו להוציא את התושבים מבתיהם ולירות בהם. 

בכל הטבח הזה יש גם אנשים מיוחדים. הטייס יו תומפסון וצוותו, המקלען לורנס קובורן והמכונאי המוטס גלן אנדראוטה, הפרידד פיזית בעזרת המסוק שלהם בין קו האש לבין כמה איכרים, ואף איימו להשתמש במקלע אם ימשיכו להרוג חפים מפשע. הם גם אספו כמה איכרים פצועים במסוק ופינו אותם לבסיס ואף דיווחו על הטבח. למרות מעשי הגבורה שלהם, נחשבו השלושה לבוגדים ורק בסוף שנות התשעים קיבלו השלושה עיטור גבורה.

באופן "מפתיע", תחקיר שערך הצבא לאחר הטבח גילה כי נהרגו כעשרים בני אדם בלבד כ"דרך אגב".

ומהטבח הנורא לאירוע מוזר שהתרחש היום לפני 43 שנים - לוויתן ראשתן שגסס על חוף הים באורגון לאחר שנסחף לשם פוצץ על ידי רשויות אורגון ואנשי חיל הים באמצעות חצי טון דינמיט. למרות שהם קיוו שהפצצה פשוט 'תפורר' את גופת הלוויתן, הרי שכנראה הפצצה בשילוב הגזים השונים בבטן הלוויתן הובילו לפיצוץ אדיר שהעיף חתיכות לוויתן ושומן לוויתנים למרחק גדול. 

צפו בכתבה על הפיצוץ:


ומזל טוב מגיע לראיין גוסלינג שחוגג היום 33. מאוד שנאתי אותו בסרט 'דרייב', אבל מאוד אהבתי אותו ב'המאמין'. מי שלא ראה את המאמין - מומלץ מאוד מאוד מאוד! 

2 תגובות:

  1. מזל טוב לריאן? מה עם יאיר?

    השבמחק
    תשובות
    1. אני מניח שמעט מאלפי העוקבים של הבלוג מכירים את יאיר, מה גם שמעולם לא ראיתי אותו ואת ראיין גוסלינג באותו מקום ובאותו זמן, דבר המעורר את החשד שהם בעצם אותו אדם...

      מחק