יום חמישי, 31 באוקטובר 2013

31.10

שלום לכולם וליל כל הקדושים שמח!

אחרי שאתמול סיקרנו את הפלישה ממאדים ואת הפצצה האימתנית ביותר בהיסטוריה, אפשר לחזור לשיגרה ולדברים החשובים באמת - באר שבע.

היום לפני 96 שנים התנגשו האימפריה העות'מאנית (חיל המשלוח המצרי) והאימפריה הבריטית (כוחות אוסטרלים וניו-זילנדים) זו בזו ממש אצלנו, בבאר שבע. בקרב באר שבע כבשו הכוחות הבריטית את העיר מידי הכוחות העות'מאנים באחת מהתקפות הסתערות הפרשים האחרונות בהיסטוריה. 

הצלחת הקרב אפשרה את ההתקפה על עזה, כיבוש ירושלים וכל המזרח התיכון על ידי כוחות הוד מעלתה. 
חטיבת הפרשים הקלים הרביעית מסתערת על באר שבע. מקור: ויקיפדיה. 
אנחנו מתקדמים 39 שנים, אבל נשארים פחות או יותר באותו אזור ואולי גם עם פחות או יותר אותם כוחות - טייסים בריטים וצרפתים מפציצים כוחות מצרים בסיני כדי לכפות עליהם את פתיחת תעלת סואץ לשיט חופשי. 

נתקדם עוד 12 שנים ונישאר באותו אזור. לאחר הפצצה ארטילרית כבדה של המצרים על כוחות צה"ל המתבצרים בחצי האי סיני לאחר מלחמת ששת הימים, הוחלט שכלו כל הקיצין - יוצאים למבצע עומק. במבצע "הלם" השתתפו 4 מסוקי סופר פרלון - על שניים מהם היו לוחמי סיירת צנחנים שהונחתו באזור נגע חמאדי ופוצצו כמה שנאי חשמל - דבר שהפיל את החשמל במקום ברדיוס של 300 ק"מ. מסוק אחר נשא פצצה שהונחה על גשר קינא שעל הנילוס ופערה בו חור, והמסוק הרביעי נשא פצצה שהונחה על גשר נגע חמאדי ופגעה בו. הנה נגע חמאדי במפה:


הצג מפה גדולה יותר

והנה עוד משהו שקרה היום לפני רק 11 שנים (בדגש על "רק") - הוותיקן ביטל את פסק הדין בעניינו של גלילאו גליליי והודה שכדור הארץ אינו במרכז היקום. משפט גלילאו עצמו התרחש רק זמן קצר לפני כן - בשנת 1633.

אז אולי כדור הארץ אינו במרכז העולם, אבל אירועי היום מראים שבאר שבע ואזור הדרום הם כן. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה