יום חמישי, 7 בנובמבר 2013

7.11

שלום חברים וחג חמישי שמח!

אני רוצה לתקן עוול קטן משלשום - בזמן כתיבת הפוסט החלטתי לוותר על משהו שפשוט לא התאים לי לאותו יום, אבל היום אני מעוניין לתקן את זה. שלשום לפני 141 שנים נכנסה סוזן בראונל אנתוני לקלפי בארצות הברית והצביעה. זהו.

סוזן אנתוני. מקור: ויקיפדיה.
כמובן שהיא נעצרה ונקנסה מכיוון שהיה אסור אז לנשים להצביע, אך היא מעולם לא שילמה את הקנס. ולמה אני מעוניין לתקן את העוול הזה דווקא היום? כי היום לפני 120 שנים קיבלו נשות קולורדו את זכות ההצבעה. יום יגיע ואישה תוכל להיות ראשת ממשלה. 

עכשיו שסיימנו עם זכויות הנשים, אפשר לעבור למשהו אחר. אני לא יודע אם שמתם לב, אבל אני משתדל שלא להשתמש במילה טרור, ובא לי היום להסביר למה בדוגמא פשוטה - 
45 שנים אחרי שנשות קולורדו קיבלו את זכות ההצבעה, בחר מהגר במדינות אירופה לפעול בדרך של טרור כדי להביע את סלידתו ממדיניות ההגירה של ארצו. אותו טרוריסט נכנס לשגרירות גרמניה בצרפת, ירה והרג פקיד זוטר שם. כראוי לארגוני טרור, אותו מחבל לא ברח ולא הסתיר את מעשיו. הוא הסגיר עצמו לרשויות ומסר מכתב שמסביר בדיוק מדוע עשה את שעשה. 
הרצח המתוקשר הביא לגל כעס אזרחי בגרמניה כלפי המיעוט ממנו הגיע המחבל, דבר שהוביל ללילה שבו הוציאו האזרחים המודאגים לשלומם את זעמם ופחדיהם על אותו מיעוט. 
המחבל, הרשל פייבל גרינשפן שמו, נקם בפקיד הגרמני הראשון שמצא על גירוש זבונשין בו גורשה משפחתו מגרמניה. גרישנפן עצמו שהה באותה עת בצרפת כמה שנים ואיבד למעשה את כל ניירותיו - אשרת השהייה שלו הסתיימה, הפולנים ביטלו את אזרחותו בשל שהייתו מחוץ לפולין, הגרמנים אסרו עליו לחזור לגרמניה ובשל גילו הצעיר הוא לא קיבל אשרת עלייה לפלסטינה. כמובן שה"לילה שבו הוציאו האזרחים המודאגים לשלומם את זעמם.." הוא ליל הבדולח. 

הרשל גרינשפן. טרוריסט? מקור: ויקיפדיה. 
ואני שואל - מי הטרוריסט? 

אפשר אולי גם להמשיך עם הקו הזה ושל זכויות ומעמד הנשים ולציין ש-6 שנים אחרי שהמחבל היהודי הרשל גרינשפן רצח את הפקיד הגרמני הזוטר, הוצאה להורג לאחר משפט מחבל שניסתה להוביל למלחמה ומרד בשלטון - חנה סנש. 

חנה סנש. טרוריסטית? מקור: ויקיפדיה.
ומכל ההגדרות המעורפלות האלה של מיהו טרוריסט ומהו טרור, הנה משהו שעונה, לדעתי, במדויק על ההגדרה של טרור ושל טרוריסטים - היום לפני 10 שנים בדיוק חשף משרד הבריאות כי הסיבה למחלות ולמקרי המוות של פעוטות ברחבי הארץ היא חוסר בויטמין B1 בתחליף חלב האם של "רמדיה". אותו יום היה יום שישי וכמה רבנים פסקו כי מותר להתקשר להורים שידוע שהם משתמשים בתחליף חלב האם של רמדיה כדי שיפסיקו לתת אותו לילדיהם. בבני ברק נפתחו במהלך השבת כמה מחנויות המזון במהלך השבת כדי שהורים יוכלו לקבל תחליף חלב אם אחר. מחקרים מאוחרים יותר הראו כי כ-80% מילדי רמדיה סובלים מלקות שפתית וכ-50% מהם סובלים מהפרעה בהתפתחות המוטורית.

סופר פורמולה צמחית של רמדיה. זה טרור! מקור: כיכר השבת.

ומזל טוב מגיע למישהו שהנעים את ילדותי והצחיק אותי מאוד - ספי ריבלין, שחוגג היום 66 שנים. אז הנה ספי בתוכנית המיתולוגית מוצ"ש. את הפוסט של חג חמישי הזה אסיים בברכת סוף שבוע טוב לכולם ולמרות ששבת יוצאת קבוע ונכנס מוצ"ש, אני מקווה שהשבת הזו תהיה ארוכה ורגועה. 



3 תגובות:

  1. פשוט מזעזע המקרה של רמדיה. אני בדיוק חיפשתי פסקי דין רשלנות רפואית בפרשה ונתקלתי ברשומה זו.

    השבמחק
    תשובות
    1. תגובה זו הוסרה על ידי המחבר.

      מחק
    2. הי,
      דבר ראשון, אני שמח שהגעת לבלוג שלי.
      פרשת רמדיה היא אכן פרשה נוראית ולדעתי הקורבנות שלה משלמים את המחיר עד היום. פשוט זוועה. אני חושב שאנחנו יכולים בכל יום את המחיר של הניסיון לחסוך כמה שקלים פה ושם ולמקסם את הרווח על חשבוננו. אז זה היה רמדיה, היום זה חברת גז שלא מטפלת בתלונות חוזרות על ריח של גז.

      בכל אופן, את מוזמנת לעקוב אחר הבלוג, לעשות לייק לדף של 'מה קרה?'
      בפייסבוק.

      מקווה שתהני!

      מחק