יום שני, 28 באוקטובר 2013

28.10

כחול ולבן זה צבע שלי. כחול ולבן צבעי אדמתי. כחול ולבן כחול ולבן זה צבע שלי כל ימי לעולם. כחול ולבן, כמו שיר, כמו חלום. כחול ולבן תקוה לשלום.

היום לפני 65 בחרה מועצת המדינה הזמנית את דגל התנועה הציונית להיות דגלה הרשמי של מדינת ישראל. ואני רק שאלה. לקראת כל יום עצמאות ישנו בנק שמחלק דגלי ישראל בחינם, אך חוק הדגל, הסמל והמנון המדינה, תש"ט-1949, אוסר על שימוש בדגל למטרות מסחריות. האם פרסום דרך הענקת מתנות חינם אינו שיווק? קטונתי.

מועצת המדינה הזמנית קבעה גם בהצהרה רשמית את מידותיו המדוייקים של הדגל:
"הדגל - 220 סנטימטרים אורכו, 160 סנטימטרים רוחבו. הרקע - לבן ועליו שני פסי תכלת כהה, 25 סנטימטרים רוחב הפס, נטויים לכל אורכו של הדגל מצלע אל צלע. הפס העליון - במרחק 15 סנטימטרים מצלע האורך התחתונה. באמצעיתו של הרקע הלבן, בין שני פסי התכלת ובמרחק שווה משניהם - מגן דוד עשוי שישה פסי תכלת 5.5 סנטימטרים רוחב האחד, המצטרפים לשני משולשים שווי צלעות, שבסיסותיהם מקבילים לשני פסי התכלת שלאורך הדגל".


דגל ישראל. אני לא יודע אם הוא במידות הנכונות, אני מניח שזה תלוי בגודל המסך שלכם. מקור: ויקיפדיה.

56 שנים אחר-כך, עוד גאווה לאומית! טרמינל 3, הלא הוא נתב"ג 2000 נפתח לראשונה. כמובן שזה לא היה לפני שנת 2004. בואו פשוט נתעלם מהעובדה שהוא היה אמור לקבל את פני אלפי הצלבנים שהגיעו עם חלוף המילניום הקודם ותחילתו של המילניום הנוכחי. 

וכמה ימי הולדת יש לנו היום!
ביל גייטס חוגג 57, מחמוד אחמדיניג'אד חוגג 56, חמי רודנר חוגג 49, ג'וליה רוברטס גם חוגגת היום וקובי פרץ חוגג 38.

אבל יום ההולדת שהכי מעניין אותי הוא של אותו אחד שכנראה איש מאיתנו לא שמע עליו קודם - ג'יימס ברנדן בנט קונולי, מי שהיה האלוף האולימפי הראשון בעת המודרנית, שזכה במדליית כסף באולימפיאדת אתונה בשנת 1896 בעת שזכה באליפות הקפיצה המשולשת. למה מדליית כסף ולא זהב אתם שואלים? כי אז עוד לא היו מדליות זהב.
קונולי "חוגג" היום 145. והנה קשר למשהו שמן הסתם עוד אכתוב עליו - קונולי שט מארצות הברית אל אתונה באוניית משא גרמנית בשם "ברברוסה". נשמע מוכר?

היום אנחנו מציינים גם את יום ההנפשה הבין-לאומי, שנקבע לציון היום הראשון בו הוצגו סרטי הנפשה (אנימציה). הנה אחד מהסרטים שהוצגו היום לפני 121 שנים - פיירו הליצן:



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה