יום שלישי, 22 באוקטובר 2013

22.10

היי חברים!

נו? הצבעתם? השפעתם? כי כל קול חשוב, כל אחד נחשב, מי שמצביע משפיע ומי שלא מצביע - נותן את הקול שלו למועמד השני. אבל אם מישהו הולך במטרה שלא להצביע למועמד השני - אז בעצם הוא נותן את הקול שלו למועמד שהוא רוצה? בכל אופן, אני מקווה שמי שרוצה להצביע היום הלך או ילך להצביע, ומי שלא - לא.

היום לפני 40 שנים התקבלה במועצת הביטחון של האו"ם החלטה 338 שקראה להפסקת אש בין הצדדים הלוחמים במלחמת יום כיפור. על פי ההחלטה על הצדדים להפסיק לחימה בתוך 12 שעות, כיבוד החלטה 242 ממלחמת ששת הימים שכוללת נסיגה ישראלית מהגולן, מהשטחים ומסיני וכן שעל הצדדים להתחיל במשא ומתן לכינון שלום בר-קיימא.

כמובן שההחלטה הזו לא הייתה שווה את הנייר שעליה היא נחתמה, שכן הלחימה המשיכה ובליל המחרת הסתיים איגוף הארמיה המצרית השלישית בידי כוחות צה"ל לאחר מבצע אבירי לב בו צלחו הכוחות את תעלת סואץ.

טנק צה"ל חוצה את תעלת סואץ. צילום: דובר צה"ל (מתוך אתר "מאקו")

16 שנים אחר כך נחתם בערב הסעודית הסכם טאיף שהביא לסיום מלחמת האזרחים בארץ הארזים מצפון - לבנון. ההסכם שינה את סדר הכוחות הפוליטי בין הנוצרים למוסלמים במדינה. אחד הסעיפים בהסכם היה שסוריה, באמצעות צבאה שנמצא בלבנון, תסייע לשלטון הלבנוני להכיל את סמכותה בכל רחבי המדינה ולאחר לא יותר משנתיים תסיג סוריה את צבאה. סוריה הסיגה את צבאה כ-16 שנים לאחר ההסכם.

ומזל טוב מגיע לגבי עמרני לרגל יום הולדתו ה-79. והנה גבי הצעיר בתפקיד ראשי בסרט קצר משנת 1968. תהנו!



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה