יום ראשון, 27 באוקטובר 2013

27.10

שבוע טוב חברים! הזזתם את השעון? בכל פעם שצריך להזיז את השעון, אני מבולבל ויוצא לי משהו כמו צעד תימני - שעה קדימה שתיים אחורה. אבל בסוף איכשהו זה מסתדר.

ביום חמישי ציינו את יום חמישי השחור בבורסה בניו יורק, אותו יום שהתחיל את השפל הכלכלי הגדול של שנות השלושים. היום לפני 16 שנים, הפעם בעקבות משבר בבורסות באסיה, סגרה הבורסה בניו-יורק את יום המסחר מוקדם מהרגיל בשל צניחה של 7.18%. הצניחה הזו היא השמינית בגודלה מיום הקמת הבורסה בניו-יורק. 

בשעה 14:36 הפסיקה הבורסה את פעולתה לחצי שעה בשל צניחה של כ-350 נקודות. כעשרים דקות לאחר שחזרה לפעול, צנחו מדדי המניות בעוד כ-200 נקודות. למרות שהנוהל מגדיר שהפסקת הפעילות השנייה ביום מסחר תהיה רק של שעה, הרי שלא היה מספיק זמן עד סגירת הבורסה, לכן החליטה הנהלת הבורסה בניו-יורק לסיים את יום המסחר מוקדם מהרגיל. או במילים אחרות - אם כבר הפסדתי את המכנסיים, אולי לפחות אשתי הכינה איזה משהו טעים לאכול בבית...

מזל טוב מגיע היום לשניים - 
הראשון, ג'ון מרווד קליז, שחוגג היום 74 שנים. קליז מוכר לכולנו מחבורת מונטי פייתון המהוללת ומהמלון של פולטי. רובנו לא יודעים שקליז כיהן גם כרקטור אוניברסיטת סיינט אנדרוז בתחילת שנות השבעים. הנה ג'ון קליז מציג אותי עובר לשעון חורף :)



השני שמגיע לו מזל טוב הוא רוברטו בניני שחוגג היום 65. בניני מוכר מכמה סרטים, ביניהם "החיים יפים". אני חייב לומר שהסרט הזה קצת תסכל אותי, כי למרות שהוא סרט על השואה, הרי שיש בו גם דברים מצחיקים ויפים, ולי בהתחלה היה קשה עם החיבור הזה. אבל סרט יפה. 

לפני סיום אני רוצה להוסיף עוד משהו. נתקלתי היום בכתבה לפיה עיריית תל-אביב הפסיקה את ההנחה בארנונה למועדון ארגון הפרטיזנים. אם מישהו מכיר מישהו שיכול לעזור, לשלוח מכתב או כל דבר שיכול לסייע בעניין - זה ישמח אותי מאוד (למרות שאין לי שום קשר אישי לדבר הזה). בואו לא ניתן לחבורה של פרזיטים להקשות על חבורה של פרטיזנים. 



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה