יום רביעי, 30 באוקטובר 2013

30.10

כולנו מכירים את זה - אנחנו שומעים מוזיקה ברדיו או רואים סרט בטלויזיה כאשר לפתע מבזק חדשות קוטע במפתיע את השידור הרגוע ומודיע על התרחשות מיידית, לרוב מאיימת או עצובה. 

היום לפני 75 שנים, בתחנת רדיו בניו-יורק, נקטעה נגינת התזמורת שהושמעה ברדיו לטובת מבזקי חדשות מסעירים. לא, לא מדובר על מבזק שקשור למלחמת העולם השנייה, אלא על משהו גדול הרבה יותר. 

במבזק הראשון דווח כי אסטרונומים מזהים התפרצויות גז והתפוצצויות על מאדים. המבזק השני - בשל התצפיות החריגות, הממשלה מבקשת מכל מצפי הכוכבים לשאת עיניהם אלעל אל מאדים על מנת לעקוב אחר ההתרחשויות. בשלישי מרואיין אסטרונום מפורסם שאומר שאין חיים על מאדים ומסביר את התופעות, אך לפתע מקבל מכתב בו נאמר שדבר מה פגע באדמה, נמדדה רעידת אדמה באזור ניו-ג'רסי והפרופסור נדרש לבדוק את העניין. הוא מצידו טוען שכנראה מדובר במטאור וזה פשוט צירוף מקרים. לאחר מכן הכתב, יחד עם הפרופסור מגיעים לנקודת נפילת המטאור ומדווחים מהשטח, כאשר לפתע הכתב מבחין בקול זמזום מתוך העצם ו... העצם נפתח! 

חייזרים יוצאים מהעצם! חייזרים ממאדים נחתו באזור ניו ג'רזי והם יוצאים מהחללית שלהם! אנשים מתחילים להישרף ו... השידור מהשטח נקטע.

כמובן שזה לא מעולם לא קרה, לא היתה חללית מדובקת עם סקוטש והזקנה לא התפצלה לשתיים. כל זה היה תסכית רדיו של אורסון וולס לקראת ליל כל הקדושים - מלחמת העולמות. אני יודע שזה מעט ארוך, אבל באמת שאני ממליץ לכם לקחת שעה פנויה ולהאזין לזה. למרות שידעתי מלכתחילה שמדובר במתיחה - זה מאוד משכנע. 



ייתכן שהתסכית על הפלישה ממאדים היה אכן כלכך משכנע, שהרבה אנשים נלחצו. ייתכן (כנראה שלא) שזה גם מה שגרם לסובייטים לבצע ניסוי בפצצת הגרעין "צאר" ("צאר בומבה") בדיוק 23 שנים אחר כך. 'צאר בומבה' הייתה הפצצה הגרעינית העוצמתית ביותר שפוצצה אי פעם - "רק" 50 מגה טון (בערך פי 3,300) מהפצצה שהוטלה על הירושימה. במקור הייתה הפצצה אמורה להיות עוצמתית פי 2, אך המהנדסים חששו - ובצדק. עוצמת הפיצוץ העצומה הגיעה עד לכ-1% מהעוצמה שמפיקה השמש ופי 10 מכל התחמושת שהוטלה במלחמת העולם השנייה. עדים שהיו 1,000 ק"מ מנקודת הפיצוץ ראו את כדור האש שנוצר. 




אחרי כל החייזרים, וכל הפצצות, מה נותר לנו לעשות חוץ מלאחל המון מזל טוב לשחקן הכדורגל דייגו ארמנדו מראדונה - יד האלוהים. אני לא חובב ספורט כלכך, ובטח שלא כדורגל, אבל על מראדונה גם אני שמעתי. אומרים שכל בעיטה שלו - מלמיליאן!







אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה