יום שני, 30 בדצמבר 2013

29.12-4.13

הי חברים!

מוכנים לפוסט השבועי? יאללה!

נתחיל קצת בעשיית צדק: היום לפני 3 שנים (2010) הורשע הנשיא לשעבר משה קצב בשתי עבירות אינוס ועוד. אסור להשוות, אבל 4 שנים לפני כן (2006) הוצא להורג סדאם חוסיין, שליט עיראק לשעבר. מחר, 6 שנים לפני סדאם (2000), נגזרו 35 שנות מאסר בפועל על בני סלע.

וכמובן, גולת הכותרת של השבוע שבאה ביום רביעי - שנה אזרחית חדשה! 2045 שנים לפני חריצת דינו של סלע (45 לפנה"ס) הונהג לראשונה הלוח היוליאני. אל תשאלו אותי בדיוק מה ההבדל בין הלוח היוליאני לגריגוריאני, כי אין לי מושג. אני מניח שכמו שאת הלוח היוליאני הנהיג יוליוס, כך את הלוח הגריגוריאני יישם גריגורי כלשהו. רק 1667 שנים אחר כך (1622) הונהג ה-1 בינואר כראש השנה.

לכל אלה שמחפשים סיבות למה לא לחגוג את ראש השנה האזרחית החדשה, קבלו:
1481 - תחילת האינקוויזיציה הספרדית.
1934 - בגרמניה מתקבל החוק ל"מניעת צאצאים החולים במחלות תורשתיות", על פיו עוקרו וסורסו כ-400,000 בני אדם. 5 שנים אחר כך התקבל שם החוק האוסר על יהודים לעבוד עם גרמנים.
1969 - שני בני אדם נהרגו ועשרות נפצעו במטח הקטיושות הראשון אל קריית-שמונה.

לא רציתי להכניס את זה לרשימת האסונות, אבל אני מניח שיש כאלה שיראו בזה משהו לא חיובי בהחלט. בשנת 1933 הוקם קואופרטיב אגד. עם כתיבת הפוסט הזה, עלתה בי המחשבה שהאוטובוסים של אגד ראו הרבה מאוד דברים בחייהם. יום אחד אולי אכתוב פוסט שכולו מוקדש לאוטובוסים ולתחבורה ציבורית. 
אוטובוס של אגד. מי מכם יוכל להגיד באיזה אוטובוס מדובר?. מקור: "הארץ".
ונעבור ליום שישי. 86 שנים לפני הקמת אגד (1847) מכר סמואל קולט את האקדח התופי שהמציא וייצר לצבא ארצות הברית. הוא אמנם לא הראשון שפיתח אקדח שכזה, אך הוא הראשון שרשם על זה פטנט והוא גם הכי מפורסם (מישהו פה לא מכיר את חברת 'קולט'?) וכן, זה די שינה את העולם...

ומה אני אמור לעשות עם שבת? הרי בשבת קרו כלכך הרבה דברים שמעניינים אותי! משפט דרייפוס, פיצוץ מלון סמירמיס בירושלים על ידי "ההגנה", השב"כ מחסל את "המהנדס" יחיא עייאש (כן, ההוא עם הטלפון)...

אני חושב שפשוט אאחל לכם שבת שלום ולא אכנס לאף אחד מהדברים האלה. 

אז בכל אופן, אם אתם חוגגים בלילה שבין שלישי ורביעי, אז שתהיה לכם שנה טובה, נובי גוד שמח והאפי ניו-ייר. אם אתם לא חוגגים, אז אני מאחל לכם פשוט שנת מס טובה. אם איך שאני מכיר את עצמי, עדיף לי לחפש איזו מזוזה טובה לנשק בחצות... :(

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה