יום חמישי, 5 בדצמבר 2013

5.12

ירושלים על המפה!

היום לפני 6 שנים, בשנת 2007, הודיעה רשות העתיקות כי היא גילתה ליד שער האשפתות בירושלים את מה שהיה לטענתה ארמונה של הלני המלכה. למה אני אומר לטענתה? אני לא מבין גדול בארכיאולוגיה, אבל שמעתי פעם שיש אסכולת תל-אביב ואסכולת ירושלים. אני לא זוכר איזו אסכולה רואה בממצאים ארכיאולוגים רבים הוכחות לנכונות סיפורי המקרא והמסורת היהודית, אך האסכולה השנייה טוענת בתוקף כי כל הממצאים מוכיחים הפוך...

באותו יום ממש הועלו עצמותיו של סטפן נורמן, נכדו של הרצל, והובאו לקבורה בהר הרצל שבירושלים (מישהו אמר נפוטיזם?). נורמן, נשלח ב-1933 לבריטניה על ידי הוריו בשל עליית הנאציזם, שם קיבל אזרחות והפך לקצין בצבא. ולאחר מכן שובץ כנספח המדע בשגרירות בריטניה בארצות הברית. לאחר ששמע בשנת 1946 שהוריו נרצחו בשואה, קפץ אל מותו מגשר.

58 שנים לפני ההכרזה על מציאת ארמונה של הלני והעלאת עצמותיו של נכדו של הרצל, בשנת 1949, הכריז בן גוריון על ירושלים כבירת מדינת ישראל.

זהו עם ירושלים להיום. נעבור קצת יותר צפונה. 19 שנים אחרי שבן-גוריון קבע את ירושלים כבירת ישראל, בשנת 1968,בוצעה השתלת הלב הראשונה בישראל בבית חולים בלינסון שבפתח תקווה, כשנה אחרי השתלת הלב הראשונה בעולם. ההשתלה הצליחה - אבל החולה מת. שבוע לאחר ההשתלה, הלך לעולמו המושתל כתוצאה מזיהום. 

36 שנים אחרי השתלת הלב הפחות מוצלחת, בשנת 2004, הכפר מע'ר צהל ושמח - עזאם עזאם שב לביתו מהכלא המצרי. 
עזאם עזאם. מקור: كل الناس.
נמשיך עם החגים הנוצרים החביבים מאתמול - היום בהולנד ובבלגיה חוגגים את סינטרקלאס - חג הקדוש ניקולאס, שהוא פטרון הילדים סינטרקלאס מגיע בכל שנה בסירה ממקום מושבו בספרד יחד עם עוזרו השחור "פיט השחור". החג נחגג גם במספר מחוזות בארצות אירופיות שונות. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה