יום ראשון, 22 בדצמבר 2013

22-28.12

שלום חברים! אני מנסה שיטה חדשה לכתוב את הבלוג - פוסט שבועי עם אירועים נבחרים במהלך השבוע. אני חייב לומר שבשביל פעם ראשונה, אני ממש שונא את זה, אז נראה מה אעשה בהמשך. בכל אופן - אני מקווה שתהנו!

ביום שלישי לפני 44 שנים, בשנת 1969, הבריחו אנשי חיל הים 5 ספינות מנמל שרבורג שבצרפת לכיוון ישראל. למה חיל הים היה צריך להבריח אוניות? מה הם גנבים? אז ככה - ישראל הזמינה 12 ספינות טילים שנבנו בנמל שרבורג מכספים גרמניים. אחרי שכמה מהן כבר יצאו את הנמל, הכריזה צרפת על אמברגו נשק על ישראל בעקבות מלחמת ששת הימים. 5 ספינות נותרו בשלבי בנייה שונים בצרפת. אמנם הן כבר שייכות לישראל, אבל אסור להן לצאת מצרפת בשל החוק הצרפתי. העבודות על הספינות המשיכו ובסוף עלה בישראל רעיון איך להוציא את הספינות מהנמל. 

אחת הבעיות הגדולות בעניין האוניות היה שהמפרט שלהן התאים לספינות קרב ולא לספינות אזרחיות. מה עשו? הקימו חברת קש לחיפושי נפט ומכרו לה את הספינות. מסתבר שמבחינת הספק מנוע וכו'- ספינות חיפוש נפט דומות מאוד לספינות קרב. בימים שלפני ההברחה החלו גם להפעיל את המנועים בלילה כדי להרגיל את אנשי הנמל לרעש, בטענה שיש לחמם את המנועים. 

בזמן שהבריחו בפועל את האוניות היה יום חג וכל כלי התקשורת נמו להם, כל אנשי הנמל היו בחגיגות, ורק אנשי חיל הים יצאו להפלגה במזג אוויר דפוק לגמרי לשיט. האמת היא שאנשי הנמל היו די בצד של ישראל, בגלל שבניית האוניות נתנה להם פרנסה. אז חוץ מלממשלה הצרפתית - לאף אחד לא היה באמת אכפת...



ביום רביעי לפני 2017 שנים, בשנת 4 לפני ספירת הנוצרים (לא עלינו) נולד אחד, יהודי נחמד, בשם ישוע. כנראה שהוא היה באמת מישהו מיוחד, כי הוא הצליח, מסתבר, להקים דת. בחרתי לשים את התמונה הזו דווקא (משמאל) כי בזמן שישוע מתואר בציורים רבים כאיש לבן לחלוטין, אנחנו נוטים לשכוח שהוא היה מזרח תיכוני. אין מה לעשות, ישוע הוא אח.







"תראו! יש עוד בתים ל'מעוז צור'! איזה קטע!". חוגגים קוואנזה.
מקור: ערוץ ההיסטוריה



קצת אחרי לידתו של ישו, ממש טיפה, רק 1970 שנים אחר כך, בשנת 1966, נחגג לראשונה הקוואנזה. הקוואנזה הוא חג, די מגניב בעיני, של הקהילה האפרו-אמריקנית. הוא משלב מנהגים מחגים שונים, כך שהם מדליקים חנוכיה, יש משהו שדומה קצת לקידוש, הבתים מקושטים בבדים אפריקנים ובקישוטים שונים. בתכל'ס, נראה לי מגניב לאללה.

ו.. מכירים את זה שאתם יושבים במקום כלשהו - בית ספר, אוניברסיטה וכו', והיד שלכם בטעות נוגעת במתחת של השולחן? איזה מגעיל זה, נכון? תמיד יש שם מסטיקים ועוד כל מיני מרעין בישין אחרים. בעעע... אז בשבת, 97 שנים לפני שנחגג הקוואנזה לראשונה, בשנת 1869, רשם ויליאם סמפל פטנט על המסטיק. תאשימו אותו.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה