יום ראשון, 27 באפריל 2014

27.4 - אושוויץ

היום לפני 74 שנים (1940) הורה היינריך הימלר, ראש האס.אס להקים מחנה ריכוז ליד העיר אושווינצ'ים בפולין. ההחלטה על הקמת מחנה הריכוז התקבלה לאחר שוועדה בראשות האופטשטורמפירר רודולף פרנץ הס בחנה את הנושא. אותו הס, אגב, היה המפקד הראשון של המחנה. אני חושב שצריך לפתוח על זה ועדת חקירה.
פרנץ רודולף הס במשפט נירנברג.
מקור: ויקיפדיה.

אתם חייבים להבין, זה הכל עניין של היצע וביקוש – הגרמנים כבשו שטח רב בפולין ובידיהם היו רשימות ארוכות ארוכות של אנשים שיש להוציאם להורג וכאלה שיש לעוצרם.

הגרמנים גירשו את האנשים שגרו סביב המחנה החדש, הביאו למקום 300 יהודים מהאזור ועוד 30 פושעים פליליים. כעבור כחודש וחצי הגיע משלוח האסירים הראשון – 728 בני אדם, רובם אסירים פוליטיים. כעבור קצת פחות משנה היו במקום כבר יותר מ-10,000 אסירים.

ושוב, עניין ההיצע והביקוש. אחרי שנה הוגדלה קיבולת המחנה ל-30,000 אסירים והוחלט להקים עוד מחנה בבירקנאו שיכיל עד 100,000 בני אדם, במטרה לקלוט שבויים סובייטים ממבצע ברברוסה שהיה אמור להיפתח אחר כך. הגרמנים סגרו שטח בגודל 40 קמ"ר בשביל בניית המחנה.

על פי ההערכות, נרצחו באושוויץ בין 1.1 מיליון ל-1.35 מיליון בני אדם סך הכל.


אף אחד לא ידע מהי תמונת הרקע החדשה של הבלוג, אז הנה:
התמונה היא של מחנה הריכוז ג'אדו. מישהו פה שמע פעם על ג'אדו? לא? מפתיע... (לא באמת).
ג'אדו הוא ספק מחנה ריכוז ספק מחנה השמדה שהוקם בלוב, דרומית מערבית לטריפולי. אל המחנה הועברו 2,600 מיהודי לוב, מתוכם נהרגו 562. המחנה לא קשור לתאריך של היום, אבל מצד שני אין לי יותר מדי מידע עליו. אם יש למישהו מידע על ג'אדו - מוזמנים להעביר אלי.
מחנה ג'אדו בלוב. מקור: ויקיפדיה.

כל מי שמעוניין לקרוא חומרים מארכיון יד-ושם, לחצו כאן.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה