יום רביעי, 23 באפריל 2014

23.4 - הרפובליקה שמעולם לא שמעתם עליה מכניעה את צבא ארצות הברית!

מכירים FAMILY GUY? מכירים את הפרק הזה שפיטר גילה שהבית שלו לא מסומן במפה העירונית אז הוא החליט להקים את פיטוריה, ואז צבא ארצות הברית צרו על ה"מדינה" החדשה?


הדגל של רפובליקת קונץ'.
מקור: ויקיפדיה.
אז תכירו את רפובליקת קונץ' שנמצאת באי בדרום איי הקיז שבפלורידה. בשנת 1982 הקים משמר הגבול של ארצות מחסומים בכביש המחבר בין פלורידה לאי, במטרה לחפש סמים ומהגרים לא-חוקיים. בתגובה הגישה מועצת העיר קי-ווסט בקשה לבית המשפט צו מניעה בשל פגיעה בכלכלת האי, בתיירות ובחופש התנועה, אך בית המשפט סירב לה.

בתגובה החליט ראש העיר, דניס וורדלו, היום לפני 32 שנים (1982), כי אם משמר הגבול של ארצות הברית ניצב בתווך בין האי ליבשת, הרי שמן הסתם יש שם גבול שמפריד בין שתי מדינות. הוא הכריז על עצמאות של רפובליקת קונץ', הכריז על עצמו ראש ממשלה ו... הכריז מלחמה על ארצות הברית, על ידי שבירה טקסית של כיכר לחם עבשה על ראשו של אדם לבוש מדי הצי האמריקני.

מיד לאחר הכרזת המלחמה (הקצת מוזרה לטעמי), הודיע וורדלו, ראש ממשלת קונץ', על כניעת האי וביקש סיוע של מיליארד דולר ממדינות העולם מכיוון שהוא מדינה שנכבשה על ידי צבא ארצות הברית. אולי סיוע הוא לא קיבל, אבל הפעולה הזו יצרה הד תקשורתי שהביאה להסרת המחסומים של משמר הגבול האמריקני.

שם, אגב, לא הסתיימו מלחמות רפובליקת קונץ' נגד ארצות הברית. בשנת 1995 ביצע צבא ארצות הברית תרגיל המדמה פלישה לאי באזור, אך לא דיווח לרפובליקה המהוללה קונץ'. בתגובה קמה לתחיה הרפובליקה ויצאה למלחמה בצבא ארצות הברית. סירות כיבוי האש של הרפובליקה התיזו מים על חיילי ארצות הברית והשליכו עליהם לחם עבש. צבא ארצות הברית לא השיב, אז... אממממ...
נראה לי שהרפובליקה ניצחה. יותר מאוחר, לאחר שהתקבלה קובלנה רשמית שהוגשה למשרד ההגנה האמריקני על אי תיאום התרגיל, מפקדי היחידה שתרגלה התנצלו על הטעות והשתתפו בטקס כניעה רשמי. אגב, עד היום חוגגים אנשי האי את יום העצמאות שלהם ואנשי המועצה נושאים דרכונים דיפלומטיים מטעמה.

אז הנה סיקור המלחמות הנוראיות בין ארצות הברית, המעצמה הגדולה בעולם, ובין רפובליקה קטנה שהעזה לקום:


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה